لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
بونوچی بازی را برای یوونتوس در آورد

بونوچی بازی را برای یوونتوس در آورد

یوونتوس با پیروزی برابر سویا صعودش را به دور بعد لیگ قهرمانان مسجل کرد. یوونتوسی پرمصدوم ، اما خوش شانس سویا را در رامون سانچز پیزخوان 3‐1 شکست داد، تا به صدر جدول گروهش هم برسد.

 

چالاکی و طراوت، برند پرانرژی و مستقیم فوتبال سویا به سرعت روی یوونتوسی را که به وضوح در هرج و مرج دست و پا می زند، تحت فشار گذاشت. قبل از اینکه اصلا یوونتوس فرصت کند خودش را با سرعت بالای بازی هماهنگ کند، سویا گل زد و امیدهای یووه کمرنگ شد.

 

خوشبختانه، تیم حریف حال و هوای احمقانه ای داشت، آنها اول یک کارت قرمز دریافت کردند و 10 نفره شدند و سپس با پنالتی ای که تقدیم کردند به یووه اجازه ی کسب تساوی پیش از آغاز نیمه ی دوم را دادند. با این همه و علی رغم داشتن یک یار بیشتر، بیانکونری هیچ برنامه ای برای شکستن دفاع تاکتیکی و منظم سویا نداشت، آنها توپ را به کناره ها می بردند تا یک بازیکن دیگر دوباره اشتباه کند و به آنها فرصتی تقدیم کند. این لئوناردو بونوچی بود که در نهایت گل دوم را به سویایی که موقتا تمرکزش را از دست داده بود زد و در نهایت ماریو مانژوکیچ گل سوم را به ثمر رساند  تا برای برد را برای ایتالیایی های نالایق به دست آورد.

 

یووه که مجبور شده بود، بدون 3 تا از مهاجمان و بسیاری از مدافعانش بازی کند، بسیار متوسط و بی روح بازی کرد، با این حال آنقدر شخصیت داشت تا پیروزی را به چنگ بیاورد. چه مانژوکیچ که در ضربات کرنر به دفاع کمک می کرد و چه بونوچی که جلو می کشید تا از موقعیت های تهاجمی استفاده کند. شخصیت های کلیدی در تیم پیروزی را تضمین کرد، آنها حالا می توانند سفر راحت تری در ادامه ی لیگ قهرمانان داشته باشند.

 

نکات منفی

 

می توان مصدومیت ها و یا دفاع سرسخت سویا را بهانه کرد، اما به نظر می رسد که میرالم پیانیچ هیچ جایگاهی در یوونتوس فعلی ندارد. از او به عنوان بازیکنی که بتواند خلاقیت داشته باشد و از هیچ موقعیتی بسازد یاد می شد، اما حالا به خاطر عدم تحرک در خط حمله ی روبرویش کاملا محو شده است. با توجه به اینکه هم تیمی هایش چندان در موقعیت پاس نیستند و یا فرار نکرده و برای فضاسازی و ایجاد موقعیت مدافعان را از موضعشان خارج نکرده اند، نیازی به دید او در زمین نیست. گویا یوونتوس یک آندره آ پیرلو خریده است و از او خواسته که پل پوگبا باشد.

 

نمره ی مربی از 10:

 

5

 

ماسیمیلیانو الگری با مصدومیت های زیادی روبروی است که او را مجبور به اتخاذ تصمیم هایی خاص در چینش و نفرات حاضر در میدان کرد. با این حال عدم حمایت از مانژوکیچ که منجر به پاس های کوتاه و یا سانترهایی بسیار نزدیک به دروازبان می شد نشان دهنده ی ضعف این تیم در موقعیت سازی است. الگری بیش از حد به هوش بازیکنانش برای در دست گرفتن اوضاع نیاز دارد در حالیکه یک راهبرد از پیش تعیین شده می تواند پیروزی را آسان کند.

 

نمرات بازیکنانی که بیشتر از 20 دقیقه در زمین بوده اند : 

 

بوفون: 6

 

یک منتقد سختگیر خواهد گفت که او در صحنه ی گل سویا می توانست بهتر عمل کند، اما بعد از آن او آگاه و متمرکز بود.

 

آلوز: 5

 

او خریداری شد تا ذهنیت برنده را با خود بیاورد، اما به نظر می رسید فاقد خصوصیات همیشگی خود است، او تنها به جلو کشیدن فکر می کرد و کمک چندانی به دفاع نکرد.

 

روگانی: 6

 

او تحت فشار خونسرد و آرام بود. هوشمندانه جلو کشید و به استحکام دفاع کمک کرد.

 

بونوچی: 8

 

ارتش یک نفره ی یووه! او پنالتی گرفت، گل برتری را زد و مداخلاتی حیاتی در دفاع کرد که جلوی سویا را گرفت. عالی بود.

 

اورا: 6

 

در دفاع محتاط و حواس جمع بود، اما در حمله چیزی ارائه نکرد.

 

خدیرا: 6

 

جزء معدود بازیکنانی بود که با هوش در خط میانی بازی کرد، اما به خوبی توسط حریف مهار شد.

 

مارکیزیو: 6

 

با یک پنالتی متوسط گل مساوی را زد (و البته پاس گل سوم را داد) ، اما واقعا نتوانست وقتی که سویا 11 نفره بود بازی را کنترل کند و یا وقتی 10 نفره شده کیفیت زیادی به تیم اضافه کند.

 

پیانیچ : 5

 

باید گفت که غیر قابل اعتماد است. تحرک چندانی در بازیکنان روبرویش وجود ندارد تا بتواند دید فوق العاده اش را نشان دهد، با این همه او توپ را لو می داد و به نظر می رسید به خاطر سرعت و فیزیکی بودن بازی آشفته شده است، نتوانست شخصیتش را سوار بر بازی کند.

 

کوادرادو : 6

 

او با دریبل ها و توانایی اش در بردن نبردهای یک به یک چشم ها را خیره می کند، اما پاس آخر و تصمیم گیری هایش نا امید کننده است. او استعداد زیادی دارد اما هنوز نفهمیده چطور می تواند بُرنده باشد. او گاهی بیش از حد تکروی می کرد.

 

مانژوکیچ: 6

 

بیش از حد ایستا بود و به ندرت به هم تیمی هایش کمک کرد، بازیکنان یووه به جای اینکه با پاس های دقیق او را پیدا کنند، اغلب به دنبال ارسال پاس های کوتاه یا سانترهای نزدیک به دروازبان بودند. او با ضربه ی تمام کننده ی فوق العاده ای گل سوم را زد.

 

ساندرو: 6

 

به شکلی خستگی ناپذیر در دفاع و حمله شرکت می کرد و تلاش می کرد برتری عددی ایجاد کرده و مشارکت مورد نیاز را در حمله داشته باشد، اما به اندازه ی همیشه درخشان نبود.

 

تعویض ها:

 

استورارو: بازی با توپش بسیار خام دستانه است، او بیشتر از اینکه باهوش باشد، باغیرت است.

 

کین: به ندرت زمانی یافت تا تاثیری بگذارد.

 

کیه لینی: چند دقیقه زمان داشت، اما همان کافی بود تا به دفاع کمک کند.

 

مینا روزکی، ESPNFC


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: